Kjell Erik spiser is

Nominasjonskomiteen har innstilt nye toppkandidater til kommunevalget

Bondelagsleder i Rennebu blir Arbeiderpartiets nye toppkandidat til kommunevalget.

- 28 år med sammenhengende tillitsverv lokalt, regionalt og nasjonalt, viser både at dette er en kandidat som nyter høy tillitt fra mange og ikke minst har tilegnet seg bred innsikt i organisasjon, næring og forvaltning, sier nominasjonskomiteens Arve Withbro og Ingrid Hoel.

Kjell Erik profilbilde

Kjell Erik Berntsen innstilles som ny ordførerkandidat i Rennebu Arbeiderparti

Kjell Erik Berntsen innstilles dermed som Arbeiderpartiets ordførerkandidat til høstens kommunevalg. Han er 56 år og sauebonde på Nordskogen.

- Kjell Erik er målrettet i sitt arbeid, pragmatisk og en løsningsorientert person. Vi har stor tro på at han vil være en god og samlende ordfører for hele Rennebu, sier nominasjonskomiteen.

Som varaordførerkandidat er Inger Helene Havdal innstilt av nominasjonskomiteen. Hun er 33 år og kommer opprinnelig fra Frosta, flyttet til Rennebu og bor med familien i Gisnadalen. Småbarnsmoren er utdannet førskolelærer og agronom, og kommer inn i rennebupolitikken med kommunestyreerfaring fra Frosta.

- Vi synes vi har funnet et meget godt og sterkt team til å toppe vår liste til kommunevalget. De utfyller hverandre på en god måte i interessefelt og erfaring og med et gjensidig engasjement for Rennebus beste, sier nominasjonskomiteen.

Både sittende ordfører Ola Øie og varaordfører Marit Bjerkås har begge takket nei til gjenvalg for neste kommunestyreperiode.

- Vi føler oss svært privilegerte i nominasjonskomiteen som får jobbe i en partiorganisasjon der vi har dyktige folk som ønsker å ta ledende posisjoner også i kommunepolitikken. Vi har hatt en grundig prosess og satt oss klare kriterier for hvilke egenskaper vi ser etter for toppkandidater for Rennebu Arbeiderparti. Spesielt har vi vurdert evne til å lede, konkludere og dra slutninger, forstå og akseptere prosesser, være lyttende og forstå andres situasjon og meninger, akseptere motstand og takle å stå i stormen. Vi legger lista høyt, men mener vi har funnet frem til to sterke kandidater som viser gjennomføringsevne og har fokus på resultater.

Inger Helene

Inger Helene Havdal innstilles på andreplass på lista til kommunevalget som Arbeiderpartiets varaordførerkandidat