Aktiv høst for Rennebu Arbeiderparti

Det er mellomvalgår og tid for den store jobben frem mot en ny kommunestyreperiode.

original_1478639877_0734787

Denne gjengen og mange flere er klare for en aktiv høst for Rennebu Arbeiderparti.

Det er ett år igjen til kommune- og fylkestingsvalget og mye skal på plass i løpet av høsten. Vi skal presentere ny politikk og ei ny liste med gode kandidater for den neste fireårsperioden i Rennebu.

ProgramarbeidetHva er viktig for deg? Vi ønsker oss innspill fra alle, enkeltpersoner så vel som grupper og bedrifter. Det er allerede avholdt to medlemsmøter hvor programarbeidet har vært i fokus og vi har vært på flere bedriftsbesøk. - Det er viktig med innspill fra et bredt publikum, vi ønsker å forme Rennebu for framtida og til det beste for innbyggerne. Der finnes det nok mange meninger og innspill som vi ønsker å få inn i arbeidet. Med stor involvering og mange ulike stemmer inn tror jeg vi skaper den beste politikken for kommunen vår, sier leder Inger Helene Havdal.

Vi oppfordrer til å komme med innspill på www.bli-hørt.no

NominasjonsarbeidetNominasjonskomiteen er i gang med gjennomgang av listene og på jakt etter engasjerte rennbygger som ønsker å være med på å forme Rennebus framtid. Å engasjere seg i kommunepolitikken er både spennende og lærerikt. Vi ønsker ei liste som gjenspeiler befolkningen på en god og representativ måte og vil bygget opp et sterkt lag til en ny kommunestyreperiode.

Har du forslag på gode kandidater eller kanskje du selv kunne tenke deg å stå på lista? Da sender du inn ditt forslag til [email protected]

Fylkestingsvalget

Det er også fylkestingsvalg i 2019 og her skal både nytt valgprogram og kandidatliste på plass. Prosessene er i full gang. Under det første ordinære årsmøte for Trøndelag Arbeiderparti ble det vedtatt mye god politikk, i tillegg er det en egen programkomite som er i fullsving med å hente gode innspill fra innbyggerne i hele Trøndelag. Nominasjonskomiteen er også godt i gang og etter første runde med innspill fra kommunepartiene er nå førsteutkastet til liste utsendt tilbake til kommunepartiene. Vi har frist for tilbakemelding 19.september. Program og endelig nominasjonsliste vil bli vedtatt på nominasjonsmøte lørdag 1.desember.

​​​