100 dager igjen til valget!

Lørdag 1.juni var det akkurat 100 dager igjen til høstens kommunevalg! I nydelig vær møttes vi hos Ola Øie og satte fokus på skogen som ressurs.

100 dager til valget!

Rennebu Arbeiderparti satser på skogen!

Et av våre satsingsområder for kommende periode er skogen vår. Hva er vel da mer naturlig enn å samles akkurat der, i skogen?

På forhånd hadde ordfører Ola Øie sammen med partimedlem Harald Holm tatt ned trær, bearbeidet tømmeret og fått bygd opp en helt ny gapahuk til anledningen. Et kortreist produkt som på en utmerket måte synliggjør en av mulighetene skogen gir oss.

Med grilling, bålkaffe, uhøytidlige lagkonkurranser og politikk satte vi fokus skogen og all dens muligheter.

Siw Øie med fin stil i hesteskokastinga

Siw Øie hadde full kontroll på hesteskoene og sanka poeng for laget.

Skog er en viktig ressurs i Rennebu, med et langt større potensiale enn det som benyttes i dag. Ei aktiv skogsatsing vil være en klimavinner om vi forvalter den godt og riktig. Og aktiv klimasatsing det trenger vi i Rennebu, Norge og verden.

Kloden vår er under et så stort press at hele verden må tenke fornybart. Vi ser nødvendigheten med å tilpasse kommunen til den utviklingen, blant annet ved å legge til rette for kortreiste råvarer. Vi skal ta vare på lokal produksjon av mat samtidig som verdiene i skogen i større grad må foredles lokalt og regionalt.

Byggekonkurranse

Ingenting å si på verken innsats eller kreativitet når dette laget skulle løse følgende oppgave: "Lag det høyeste byggverket av det dere finner på området rundt gapahuken".

Vi tar innover oss at natur, beiteområder og rekreasjonsområder blir stadig viktigere å ta vare på. Hyttebygging har vært og vil være ei viktig næring for Rennebu. Vi mener hyttebygging i større grad må skje på en bærekraftig måte. Ei satsing på Grønn fjellhageby kan være en av løsningene som vil ivareta natur og miljø på en god måte for de som kommer etter oss.

bålkonkurranse

Godt samarbeid i konkurransen med å lage bål og koke 1 liter vann på kortest mulig tid.

Rennebu Arbeiderparti går til valg på slagordet "Fornybar på barnas premisser". Det er ambisiøst og i det ligger det forplitelser i alt vi gjør i dag slik at Rennebu blir et godt sted og være også i framtida. Det handler om trivsel og gode oppvektsmiljø, det handler om bærekraftig og ansvarlig politikk og det handler om at vår kommune er der folk vil bo og leve livene sine.

vinnerlaget

Etter alle konkurransene kunne til slutt denne gjengen juble for seier! Med tydelig budskap på skjortene om at alle skal med i fellesskapet er vi i Rennebu AP veldig klare for 100 dager med valgkamp og 4 nye år i ordførerstolen! F.v: Jostein Berntsen, Gunda Kosberg, Marit Bjerkås, Frode Havdal og Harry Angelen.

tydelig prioritering

Eldre, helse og skole forran skattekutt til de som har mest fra før!

Hesteskokast

Nr. 9 på lista til kommunevalget - Frode Sæter

Alle skal med

Store og små på samme lag.

motorsag

Ordfører Ola Øie i sitt ess!

Alle mann

Full innsats for å få fart på kokinga.

hestesko

Solveig med god retning på hesteskoen.

100 dager til valget!

Vi står opp for skogen!